April 1, 2023

Dawson County Journal

Dawson County, Nebraska

Microsoft Allows ‘Blacklisted’ Conservative Sites Back Into Advertising Program : by Tyler Durden

Microsoft Allows ‘Blacklisted’ Conservative Sites Back Into Advertising Program

Microsoft has reversed a decision to add negative ad revenue flags for conservative media outlets which were contained on a “disinformation” tracking group’s blacklist which used to demonetize speech that does not comport with ‘acceptable’ narratives, according to information obtained by the Washington Examiner.

Xandr, a major advertising company owned by Microsoft, was secretly adhering to a blacklist compiled by the Global Disinformation Index – a UK organization which has two affiliated nonprofit groups.

Now, as Microsoft appears to be taking steps to distance itself from GDI , the company has, for the time being, deleted flags such as “false/misleading” and “reprehensible/offensive” for right-leaning websites, data show. -Washington Examiner

“I just checked in Xandr’s platform again and can confirm that all rejection flags have been removed from domains,” a senior ad executive told the Examiner, who spoke on condition of anonymity.

In addition to the Examiner itself, Xandr had labeled 39 conservative domains as overwhelmingly “false/misleading.” Christian site Townhall, meanwhile, was labeled as “reprehensible/offensive.” 

Other sites labeled “false/misleading” included the Washington Examiner, the Daily Wire, RealClearPolitics, Drudge Report, Newsmax, Breitbart, the Blaze, the Washington Times, Judicial Watch, and MRC.TV, which is under the Media Research Center, according to the report.

Now, an updated Xandr dataset provided to the Washington Examiner reveals that the above websites no longer have a designation – however it’s unclear whether this means they’re featuring the same ads as websites with an “approved” classification.

“We try to take a principled approach to accuracy and fighting foreign propaganda,” a Microsoft spokesperson told the Examiner Saturday evening, adding “We’re working quickly to fix the issue, and Xandr has stopped using GDI’s services while we are doing a larger review.

Xandr list of websites via the Washington Examiner

On Thursday, the Examiner revealed that GDI is keeping a list of at least 2,000 websites via a “dynamic exclusion list,” which they have pressured ad companies to drop. The list is compiled with oversight from an “advisory panel,” which includes Facebook’s global lead for ‘threat intelligence,’ Ben Nimmo, as well as leftist journalist Anne Applebaum, who dismissed Hunter Biden’s foreign business dealings as not “interesting,” according to the report.

One member of the panel, who previously spoke on the condition of anonymity, said it “sounds plausible” that any website on GDI’s “riskiest” list would, in turn, “probably” be on the blacklist. GDI has claimed that the 10 “least risky” websites are NPR, ProPublica, the Associated Press, Insider, the New York Times, USA Today, the Washington Post, Buzzfeed News, HuffPost, and the Wall Street Journal, according to a 27-page report.

GDI is not the only entity coming under fire as Republicans lash out at what they view as coordinated censorship. On Saturday, several watchdogs raised concerns over the Department of State funding GDI. The agency has handed $330,000 to the disinformation group through the Global Engagement Center and the National Endowment for Democracy, a nonprofit group almost entirely funded through congressional appropriations. -Washington Examiner

Will other ad agencies follow suit?

Tyler Durden
Mon, 02/13/2023 – 16:55

​ Microsoft Allows ‘Blacklisted’ Conservative Sites Back Into Advertising Program

Microsoft has reversed a decision to add negative ad revenue flags for conservative media outlets which were contained on a “disinformation” tracking group’s blacklist which used to demonetize speech that does not comport with ‘acceptable’ narratives, according to information obtained by the Washington Examiner.

Xandr, a major advertising company owned by Microsoft, was secretly adhering to a blacklist compiled by the Global Disinformation Index – a UK organization which has two affiliated nonprofit groups.

Now, as Microsoft appears to be taking steps to distance itself from GDI , the company has, for the time being, deleted flags such as “false/misleading” and “reprehensible/offensive” for right-leaning websites, data show. -Washington Examiner

“I just checked in Xandr’s platform again and can confirm that all rejection flags have been removed from domains,” a senior ad executive told the Examiner, who spoke on condition of anonymity.

In addition to the Examiner itself, Xandr had labeled 39 conservative domains as overwhelmingly “false/misleading.” Christian site Townhall, meanwhile, was labeled as “reprehensible/offensive.” 

Other sites labeled “false/misleading” included the Washington Examiner, the Daily Wire, RealClearPolitics, Drudge Report, Newsmax, Breitbart, the Blaze, the Washington Times, Judicial Watch, and MRC.TV, which is under the Media Research Center, according to the report.

Now, an updated Xandr dataset provided to the Washington Examiner reveals that the above websites no longer have a designation – however it’s unclear whether this means they’re featuring the same ads as websites with an “approved” classification.

“We try to take a principled approach to accuracy and fighting foreign propaganda,” a Microsoft spokesperson told the Examiner Saturday evening, adding “We’re working quickly to fix the issue, and Xandr has stopped using GDI’s services while we are doing a larger review.”
Xandr list of websites via the Washington Examiner

On Thursday, the Examiner revealed that GDI is keeping a list of at least 2,000 websites via a “dynamic exclusion list,” which they have pressured ad companies to drop. The list is compiled with oversight from an “advisory panel,” which includes Facebook’s global lead for ‘threat intelligence,’ Ben Nimmo, as well as leftist journalist Anne Applebaum, who dismissed Hunter Biden’s foreign business dealings as not “interesting,” according to the report.

One member of the panel, who previously spoke on the condition of anonymity, said it “sounds plausible” that any website on GDI’s “riskiest” list would, in turn, “probably” be on the blacklist. GDI has claimed that the 10 “least risky” websites are NPR, ProPublica, the Associated Press, Insider, the New York Times, USA Today, the Washington Post, Buzzfeed News, HuffPost, and the Wall Street Journal, according to a 27-page report.

GDI is not the only entity coming under fire as Republicans lash out at what they view as coordinated censorship. On Saturday, several watchdogs raised concerns over the Department of State funding GDI. The agency has handed $330,000 to the disinformation group through the Global Engagement Center and the National Endowment for Democracy, a nonprofit group almost entirely funded through congressional appropriations. -Washington Examiner

Will other ad agencies follow suit?

Tyler Durden
Mon, 02/13/2023 – 16:55 

Generated by Feedzy